Kurokozy – kuracie kozy

Dnes sa mi nechce variť, iba jesť. Mám chuť na niečo sakramentsky sýte, ale pritom energeticky ohľaduplné, aby váha nezistila, že som sa obžral bez jej súhlasu.

Snáď v každom filme používajú namiesto slova prsia slovo kozy. No tak to rešpektujme.

Som hladný a nechce sa mi variť. Preto siahnem po kuracích kozách. Ich energetická hodnota bez kože a kosti je okolo 400 kJ (hodnota bude mierne kolísať podľa toho, ktoré tabuľky ste si pozreli), čo znamená, že ak si dáte – nech to hneď trafí šľak, bisťu – aj 300 gramov, určite budete poctivo najedení a pritom ste zjedli toľko energie, ako zo 100 gramového kúsku chleba. 300 gramov – to sú zhruba dve polovičky prsíčok.

Príprava je celkom prostá

Mäská mierne posoľte, alebo…

…okoreňte niektorou zmeskou. Grilovacia, alebo pečené kura sú vhodným základom.

Na pekáč dajte staniol a potrite ho veľmi tenkou vrstvou oleja – len takou, aby sa mäská neprilepili.

Uložte ich okorenenou stranou na staniol.

Pokoreňte z druhej strany.

Vytiahnite horčicu. Tip na tento vynikajúci a divoko štipľavý druh horčice som dostal v diskusii k jednému z článkov.

Bornier Dijónska horčica. Je to beštiálne štipľavá horčica. Aj dávka „na špic lyžičky do úst“ vám bezpečne naženie slzy do očí.

Preto vezmite len čajovú lyžičku a tľapnite opatrnú dávku tejto horčice na prsíčka. Netreba sa báť nejakého beštiálneho štípania. Po tepelnej príprave sa štipľavosť dosť radikálne zmierni. Zostane to síce pikantné, ale veľmi chutné. (Kto nemá rád čipoš, nemusí dať horčicu. Jedlo aj bez nej bude chutné.)

No a do trúby s tým.

O zhruba 15 – 20 minút je to hotové. Môžete vytiahnuť.

Teraz je otázka, koľko energie chcete pojať v jednom jedle. Jedny prsíčka majú okolo 160 gramov a zhruba 640 kJ. To je hodne jedla za málo muziky. Taká porcia obsahuje asi 45 gramov kvalitných bielkovín, takže je výhodné, ak k tomu dáte trocha zeleniny. Budete riadne, poctivo najedení.

Pokiaľ nedržíte extrémne prísnu redukčnú diétu, môžete si pokojne dopriať aj dve prsíčka. Tu už je energie 1200 kJ – stále primerané na hlavné jedlo. Len bielkovín je v tom pomaly celodenná dávka – 95 gramov. Preto v ďalšom, alebo predchádzajúcom jedle uprednostnite viac sacharidov.

Ja si to vždy takto rozfašírujem, pretože nedokážem vydržať tak dlho čakať. Je to celá večnosť, kým čerstvo upečené kuriatko vychladne. Rozkrájaním sa chladnutie značne urýchli.

Samozrejme, ak by ste jedli len toto jedlo bez prílohy, jedny prsíčka vás celkom nezasýtia. Preto odporúčam najskôr zjesť pol hlávky šalátu, alebo kaleráb, alebo iné ovocie, ktoré žalúdok vypchá vlákninou a až potom zjedzte prsíčka. Budete veľmi sýti a zaručene nie ospalí.

Odporúčam po tomto jedle vypiť viac tekutín, než bežne. Pri zvýšenom príjme bielkovín je pitný režim veľmi dôležitý.

Komentáre k článku: Kurokozy – kuracie kozy

  1. deflop 28. januára 2008

    Skvely recept….musim to vyskusat….Je to rychle, chutne (u mna je vsetko z kuracich koziciek chutne :))

  2. evita 4. januára 2009

    Je to vyborny recept,neskutočne chutný,hlavne sa rýchle pripravý a netreba sa s tým džabať.U nás si ho manžel vychválil,tak to už je čo povedať.

  3. elanius 12. januára 2010

    Dal som to do truby na 30 minut a nic, asi by som mal tu trubu zapnut. Lenze na aku teplotu?

  4. Elanius 8. marca 2012

    Ak ich tam mas este v trube tak daj tych 180° az 200°

  5. MisterP 26. januára 2014

    Ahoj.
    V piatok som si to spravil, neskutočne dobré. Trošku mi tá horčica prihorela (použil som iný tip dižónskej – vôbec nebola štipľavá), piekol som to pri 250 stupňoch 30 minút (moja rúra je dosť o ničom – bežne musím trápiť kuracie prsia 60 minút pri 175 stupňoch..). Nabudúce skúsim 20 minút pri 200 stupňoch.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: